گانودرما ، قارچی با خواص درمانی معجزه آسا

گانودرما با نام علمی ganodarma-lucidum، یک قارچ جنگلی با خواص دارویی متعدد است .این قارچ در واقع یک داروی باستانی چینی است که بیش از 2000 سال قدمت دارد.
قارچ گانودرما در چین به نام Lingzhi ودر ژاپن به نام Reishi  معروف است . گانودرما یک دارو نیست.بلکه یک قارچ با خواص دارویی است . گانودرما قارچ جاودانگی نیز نامیده می شود چرا که مصرف آن باعث طول عمر می شود .

برخی از خواص دارویی قارچ گانودرما :

  • سرطان:

گانودرما با افزایش سطح ایمنی بدن با تکثیر سلول های سرطانی مقابله می کند . برخی مطالعات نشان می دهد که این قارچ از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می کند .

  • سلامت قلب :

گانودرما قرن هاست به مردمی که از استرس رنج میبرند تجویز می شود .
این قارچ میزان جریان خون را بالا برده و مقدار اکسیژن در ماهیچه های قلب  را کاهش میدهد . علاوه بر این گانودرما برای کاهش فشار خون ، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بد خون (LDL) می شود .

  • افزایش ایمنی بدن :

مصرف قارچ گانودرما سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . طی یک مطالعه روی بیمارانی با تومور های پیش رفته پس از سی روز مشاهده شد که مصرف گانودرما تاثیرات مثبت قابل توجهی روی سیستم ایمنی بدن آنها داشته است .

  • محافظت از کبد:

یکی از موارد استفاده از گانودرما در محافظت از کبد است و مصرف آن در بیماران مبتلا به هپاتیت  Bو افزایش انزیم های کبدی ، باعث بهبودی این بیماران میگردد .

  • آنتی اکسیدان ها و سلامت مو :

گانوردما یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان دربین غذا هاست . وجود آنتی اکسیدان ها در این قارچ باعث کاهش استرس و در نتیجه کاهش ریزش مو می شود . استفاده از گانودرما یک روش باستانی برای کاهش ریزش مو در چین است . علاوه بر کاهش ریزش مو مصرف آن باعث افزایش رشد مو نیز می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *